-Mi az a szedevakantizmus?-


A Szedevakantizmus fogalma

A Sede Vacante-címer

A szedevakantizmus, mint szó a latin "Sede Vacante", azaz "Üres Szék" kifejezésből ered, amit általánosságban a Katolikus Egyháznak arra az időszakára szoktak használni, amikor egy pápa halála után, a következő pápa megválasztásáig a pápai trón még betöltetlen. És ebben áll a szedevakantizmus lényege, ugyanis a mi álláspontunk szerint a pápai trón Őszentsége XII. Pius pápa halála, vagyis már 1958. október 9.-e óta(!) üresen áll. Ez a kijelentés természetesen magában foglalja azt a megállapítást is, hogy sem az azóta "pápaként" fellépő személyeket, sem az általuk vagy irányításuk alatt meghozott döntéseket, intézkedéseket, változtatásokat nem fogadjuk el.

Őszentsége XII. Pius pápa

Miért nem fogadjuk el?


Azért, mert XII. Pius halála után, rendkívül gyanús körülmények között, egy minden jel szerint érvénytelenül lezajlott konklávén olyan személyt választottak (ezek szerint csak névlegesen) pápává, akinek a (törvénytelen) uralkodása alatt végbevitt intézkedései (és az őt követő "utódainak" intézkedései) olyannyira "átalakították" az Egyházat (tanítását, gyakorlatát, Istentiszteletének módjait), hogy azt -álláspontunk szerint- többé már nem lehet katolikusnak nevezni. 




A fent említett gyanúsan megválasztott "pápa" volt Angelo Roncalli, aki a XXIII.János
nevet vette fel. Az ő, és utódai "forradalmának" és nyilvánvaló átalakító szándékának
volt a gyümölcse -a későbbieknek pedig "ősforrása"- a híres-hírhedt II.Vatikáni zsinat.

Mi a baj a II. Vatikáni zsinattal?  


Elsősorban az a baj vele, hogy olyan tanokat hirdetett meg, amelyeket az Egyház korábban már elítélt, mint eretnekséget.

Melyek ezek a korábban már elítélt tévedések?

Három nagyobb kérdéskörben is fellelhetők:


  1. az Egyház egységével és az ún. ökumenizmussal
  2. a vallásszabadsággal
  3. és a kollegialitással kapcsolatban

Bővebben:

1. Az Egyház egysége és az ökumenizmus

A II. Vatikáni zsinat azt tanítja a Lumen Gentium kezdetű enciklikában, hogy Krisztus Egyháza nem azonosítható kizárólagos módon a Katolikus Egyházzal, hanem csupán létezik abban. Ez a tan ellenkezik a Katolikus Egyház tanításával, melyet főleg XIII. Leó pápa Satis Cognitum kezdetű, XI. Pius pápa Mortalium Animos kezdetű, és XII. Pius pápa Mystici Corporis kezdetű enciklikáiból ismerhetünk, illetve az ún. Ág-elméletről született elítélő nyilatkozatokból, amelyeket a Szent Officium IX. Pius pápa idején kiadott. Az ökumenizmussal kapcsolatban a zsinat azt állítja, hogy a nem-katolikus vallások az "üdvösség eszközei" lehetnek. Ez ellentétben áll az Egyházon kívül nincs üdvösség dogmájával, továbbá XI. Pius pápa Mortalium Animos kezdetű enciklikájában leírtakkal, az ökumenikus törekvések elítélése kapcsán.



Folytatjuk...